Nieuws

Met de Waterkant naar Rome

Zin in een reis die geloof, geschiedenis, ontmoeting en ontspanning samenbrengt? Ga dan mee met onze parochie op bedevaart naar het hart van de Kerk: Rome! Van 3 t/m 9 november sluiten we ons aan bij andere parochies uit het bisdom Haarlem-Amsterdam om samen het Heilig Jaar te vieren. Pelgrims van Hoop – dat zijn wij, onderweg naar indrukwekkende basilieken, eeuwenoude pleinen én natuurlijk een heerlijke gelato op een Romeins terrasje. Ga je mee?

Met parochies uit bisdom Haarlem-Amsterdam naar Rome

Meerdere parochies uit het bisdom Haarlem-Amsterdam gaan in op de oproep van paus Franciscus om het Heilig Jaar ook in Rome te beleven. Deze unieke kans kunt u niet laten lopen! Van 3-9 november maken zij een mooie reis, rondom het feest van Sint Willibrord.

Lees meer...

 

Samen bouwen aan gezondheid!

Steen voor steen naar een beter ziekenhuis. 

Stichting Uganda Werkvoortzetting pater Kees Spil mag wéér meedoen met de Vastenactie.

“Verbetering St. Matia Mulumba ziekenhuis, Buswale, Oeganda”

 

Beste MOV leden en parochie Obdam,

 

Met een dankbaar gevoel kijkt de stichting terug op de vastenactie. Mede dankzij jullie inzet is de actie een héél groot succes geworden.

 

De organisatie Vastenactie heeft de gestorte bedragen officieel doorgegeven. Er is een prachtig bedrag opgehaald van  €19.310.

 

Hiermee is de actie afgerond, de QR-code werkt nog wel maar is NIET langer meer ten gunste van het St. Matia Mulumba ziekenhuis of de stichting Uganda.

 

We kijken blij en tevreden terug op twee jaren van intensief en prettig samenwerken. Jullie hebben geen idee hoe trots we zijn op alle parochies van de Waterkant.

 

Inmiddels is het eerste geld al naar Uganda gestort en is de restauratie begonnen. Via onze website kunt u de vorderingen volgen.

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Stichting Uganda Werkvoortzetting pater Kees Spil.

  

Website: stichtinguganda.nl

Diefstal op het kerkhof

Afgelopen tijd zijn er op de begraafplaats meerdere keren spullen weg genomen van graven. Triest dat er mensen zijn die het nodig vinden om op de begraafplaats bloemen weg te halen die op of bij graven zijn gezet. Je zet iets neer bij je dierbare en verwacht niet dat andere er mee weg gaan. 

Heeft u wel eens iets gezien waarvan u denkt "klopt dit wel? wilt u dit dan melden bij ons? 

Met elkaar willen we toch dat de begraafplaats openbaar blijft en niet achter een hek.

De parochieraad.

Steun Vastenaktie en geef de allerarmsten een toekomst

 

                2024             

 

Zoals u in de vorige zes een heeft kunnen lezen gaan we als regio “de Waterkant”ons inzetten voor de renovatie van het ziekenhuis in Buswala.

Zo is het dak lek, waardoor het regenwater op veel verschillende plaatsen het ziekenhuisje binnenstroomt. Er is geen aansluiting op het openbare elektriciteitsnet, waardoor bij medische handelingen in het donker vaak een zaklamp moet worden ingezet. Kozijnen en deuren moeten worden vernieuwd. De muren aan binnen- en buitenkant moeten worden hersteld. Door deze situatie zijn de werkomstandigheden niet aantrekkelijk.  

In het e-mailcontact wat de stichting regelmatig heeft met Joseph Mangeni, secretaris general van Bucapido, vertelde hij ook dat door het veelal ontbreken van de elektriciteit er geen röntgenfoto’s gemaakt kunnen worden en een eventuele MRI-scan zo niet kan functioneren. De broodnodige computers, een belangrijk onderdeel in de gezondheidszorg, functioneren maar matig. Maar ook voor een goede beveiliging ‘s nachts is verlichting rondom het gebouw belangrijk. We hopen dat u deze renovatie een kans wilt geven door deel te nemen aan de vastenactie die start op 14 februari 2024 in regio de Waterkant. 

Bij ons in de parochie starten we op zondag 17 maart de Vastenaktie met een feestelijke viering. Het Jamboo koor zal ons in Afrikaanse sfeer brengen. Komt u ook luisteren om 10 uur met na afloop natuurlijk koffie en eventueel verdere info over het project.

De week daarna worden de zakjes bij u bezorgd, wilt u ze vullen en inleveren bij de loper in uw buurt als ze niet worden opgehaald?

We zijn nog op zoek naar vrijwilligers die in hun eigen straat de vastenzakjes willen bezorgen en om als inlever adres te fungeren. Vooral in de Buitenplaats zijn we op zoek naar die vrijwilligers en ook nog rond de Pastoor Lemeerstraat en Jacob Bakkerstraat in de Goorn maar ook de Ariëns in Avenhorn.

Woont u in een van die straten en bent u bereid een uurtje te helpen meld u zich dan aan bij Abba Kaizer tel. 0229543507.